Nie ma gwiazd w dżungli
Plakat filmowy: „Nie ma gwiazd w dżungli”.
Film peruwiański nagrodzony na MFF w Moskwie.
Reżyseria: Armando Robles Godoy
Drukarnia: Warszawska Drukarnia Akcydensowa
Wydawca: Centrala Wynajmu Filmów, Warszawa
Technika: offset barwny, papier
Wymiary: 81,5×58 cm
Rok: 1969
Plakat jest bardzo intrygujący i symboliczny, doskonale oddający klimat filmu peruwiańskiego.
Dominują w nim ciemne, stonowane kolory, które tworzą atmosferę niepokoju i napięcia. Centralnym elementem jest stylizowana czaszka na długiej szyi, przypominająca butelkę, co od razu kojarzy się z tematyką filmu. Plakat jest pełen symboliki i sugestii, co doskonale oddaje klimat filmu.
Stylizowana czaszka na długiej szyi, przypominająca butelkę, jest centralnym motywem plakatu, symbolizującym śmierć i niebezpieczeństwo w dżungli. Ciemne, stonowane kolory, takie jak zielenie, brązy i czernie, dominują w plakacie, tworząc atmosferę niepokoju i napięcia. Prosty, czytelny krój pisma w tytule plakatu i informacjach o filmie kontrastuje z symboliczną grafiką. Centralne umieszczenie czaszki-butelki i pionowa kompozycja plakatu skupiają uwagę na głównym motywie.
Plakat doskonale oddaje klimat filmu, przedstawiając stylizowaną czaszkę-butelkę. Ciemne, stonowane kolory i symboliczna grafika tworzą atmosferę niepokoju i napięcia. Czaszka symbolizuje śmierć i niebezpieczeństwo, a długa szyja – samotność i izolację w dżungli. Plakat wpisuje się w tendencje polskiej szkoły plakatu, która w latach 60. XX wieku chętnie sięgała po symboliczne motywy i stonowaną kolorystykę.
Plakat „Nie ma gwiazd w dżungli” to intrygujące i symboliczne dzieło, które doskonale oddaje klimat filmu peruwiańskiego. Andrzej Bertrandt w mistrzowski sposób wykorzystał symboliczną grafikę i stonowaną kolorystykę, aby stworzyć plakat, który zapada w pamięć.